Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Centrum
Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych
"Młody Las"

ul. Sienkiewicza 12, 87-100 Toruń

 

Regulamin Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych "Młody Las"

REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM PLACÓWEK OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH „MŁODY LAS” W TORUNIU

 

 

 

Rozdział I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

§1.

  1. Regulamin, zwany dalej „regulaminem”, określa organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania Centrum Placówek Opiekuńczo-wychowawczych „Młody Las” w Toruniu, zwanego w dalszej części „Centrum”.
  2. Centrum działa na podstawie Statutu nadanego uchwałą nr 519/13 Rady Miasta Torunia z 21 marca 2013 r. oraz obowiązujących aktów prawnych.

 

§2.

  1. Centrum jest jednostką organizacyjną Gminy Miasta Toruń prowadzoną w formie jednostki budżetowej.
  2. Obszarem działania Centrum jest Gmina Miasta Toruń.
  3. Siedzibą Centrum jest budynek wielorodzinny z funkcją usług administracyjnych przy ul. Sienkiewicza 12 w Toruniu.
  4. Centrum może używać skróconej nazwy CPOW „ Młody Las”.

 

§3.

  1. Przedmiotem działalności Centrum jest wspólna obsługa ekonomiczno-administracyjna, organizacyjna  placówek opiekuńczo-wychowawczych w Toruniu.
  2. W Centrum zatrudnia się specjalistów, którzy zapewniają wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
  3. Centrum może inicjować inne działania oraz podejmować zadania ukierunkowane na wspieranie właściwego funkcjonowania dzieci, młodzieży i ich rodzin, a także rodzin ze środowiska lokalnego, realizując je poprzez różnorodne metody i formy pracy.

 

Rozdział II

ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA PRACY CENTRUM

 

§4.

  1. Centrum kieruje i reprezentuje go na zewnątrz dyrektor Centrum.
  2. Dyrektor Centrum kieruje również placówkami opiekuńczo-wychowawczymi i reprezentuje je na zewnątrz.
  3. Dyrektor Centrum wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum i pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych.

 

 

 

 

§5.

  1. Dyrektor kieruje Centrum i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi przy pomocy:
  1. zastępcy dyrektora,
  2. głównego księgowego,
  3. kierownika zespołu administracyjno-gospodarczego.

 

  1. W Centrum mogą być tworzone inne stanowiska pracy, w zależności od występujących potrzeb, w porozumieniu z dyrektorem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu.

 

§6.

  1. Zastępca dyrektora zatrudniany jest przez dyrektora Centrum.
  2. Zastępca dyrektora podlega bezpośrednio dyrektorowi Centrum i wykonuje powierzone przez niego zadania.
  3. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności zastępcy dyrektora ustala dyrektor Centrum.
  4. Dyrektor Centrum może upoważnić zastępcę dyrektora do prowadzenia spraw i podejmowania decyzji w jego imieniu na podstawie imiennego upoważnienia.
  5. Zastępca dyrektora Centrum ponosi odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań.

 

 

§7.

  1. Główny księgowy podlega bezpośrednio dyrektorowi Centrum.
  2. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności głównego księgowego ustala dyrektor Centrum.
  3. Główny księgowy ponosi odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań.

 

§8.

  1. Kierownik administracyjno-gospodarczy podlega bezpośrednio dyrektorowi Centrum.
  2. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności kierownika administracyjno-gospodarczego ustala dyrektor Centrum.
  3. Kierownik administracyjno-gospodarczy ponosi odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań.

 

§9.

  1. Zadania Centrum realizowane są przez trzy zespoły pracowników:
  1. zespół finansowo-księgowy,
  2. zespół administracyjno-gospodarczy,
  3. zespół psychologiczno-pedagogiczny.

 

§10.

  1. W skład zespołu finansowo-księgowego wchodzi główny księgowy i inni pracownicy księgowości.
  2. Pracą zespołu finansowo-księgowego kieruje główny księgowy, który jest bezpośrednim przełożonym służbowym dla podległych mu pracowników.

 

§11.

  1. W skład zespołu administracyjno-gospodarczego wchodzą pracownicy administracji i obsługi.
  2. Pracę zespołu administracyjno-gospodarczego organizuje, kieruje i nadzoruje kierownik tego zespołu, który jest bezpośrednim przełożonym  służbowym dla podległych mu pracowników.

 

§12.

  1. W skład zespołu psychologiczno-pedagogicznego wchodzą:
  1. psycholog,
  2. pedagog,
  3. terapeuta,
  4. opiekun dziecięcy,
  5. wychowawca-bibliotekarz.
  1. Szczegółowy zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zespołu psychologiczno-pedagogicznego ustala dyrektor Centrum.
  2. Pracę zespołu psychologiczno-pedagogicznego organizuje, kieruje i nadzoruje zastępca dyrektora Centrum.

 

 

 

Rozdział III

ZADANIA ZESPOŁÓW I PRACOWNIKÓW CENTRUM

 

 

 

§13.

  1. Do zadań zespołu finansowo-księgowego należy w szczególności:
  1. prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Centrum oraz podległych placówek opiekuńczo-wychowawczych – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. efektywne i gospodarne zarządzanie środkami finansowymi poprzez:
  1. rzetelne opracowywanie planów finansowych Centrum oraz podległych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  2. zapewnienie zgodnej z planami realizacji wydatków,
  3. wnioskowanie zmian w budżecie Centrum oraz podległych placówek opiekuńczo-wychowawczych w celu racjonalnego dysponowania środkami,
  1. terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych,
  2. analiza dokumentów w zakresie celowości i legalności dokonywanych wydatków,
  3. prawidłowa i terminowa realizacja wszelkich zobowiązań,
  4. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Centrum oraz podległych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  5. organizowanie przepływu informacji wewnątrz Centrum oraz między placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,
  6. prowadzenie kontroli wewnętrznej mającej na celu prawidłowe zarządzanie Centrum oraz podległymi placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,
  7. wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Centrum.
  1. Przy oznaczaniu akt zespołu finansowo-księgowego stosuje się symbol FK.

 

§14.

  1. Do zadań zespołu administracyjno-gospodarczego należy w szczególności:
  1. organizowanie pracy administracyjnej i gospodarczej Centrum oraz podległych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  2. organizowanie przepływu informacji wewnątrz Centrum oraz między placówkami opiekuńczo-wychowawczymi,
  3. przyjmowanie oraz ewidencjonowanie skarg i wniosków oraz przekazywanie ich do rozpatrzenia właściwym zespołom,
  4. archiwizacja dokumentacji Centrum oraz podległych placówek opiekuńczo-wychowawczych
  5. prowadzenie gospodarki magazynowej,
  6. prowadzenie gospodarki lokalowej (m.in. naprawy, konserwacje, przeglądy, bieżące remonty),
  7. prowadzenie gospodarki transportem Centrum,
  8. prowadzenie spraw z zakresu bhp. i ppoż.,
  9. zabezpieczenie w niezbędne pieczęcie,
  10. wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Centrum.
  1. Przy oznaczaniu akt zespołu administracyjno-gospodarczego stosuje się symbol AG.

 

§15.

  1. Do zadań zespołu psychologiczno-pedagogicznego należy w szczególności:
  1. opracowywanie diagnozy psychofizycznej wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  2. prowadzenie zajęć specjalistycznych - zgodnie z potrzebami wychowanków,
  3. poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne,
  4. organizowanie działań profilaktycznych sprzyjających prawidłowemu funkcjonowaniu społecznemu wychowanków,
  5. wzmacnianie zasobów rodziny umożliwiających powrót dziecka do domu rodzinnego,
  6. wspieranie rozwoju wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, m.in. poprzez rozbudzanie potrzeb psychicznych, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz kształtowanie postaw pomocnych w osiąganiu samodzielności życiowej zgodnie z normami społecznymi,
  7. współpraca z wychowawcami placówek opiekuńczo-wychowawczych, asystentami rodziny oraz innymi osobami i instytucjami działającymi na rzecz dzieci, młodzieży i rodziny,
  8. prawidłowe prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
  9. wzbogacanie własnego warsztatu pracy i doskonalenie zawodowe,
  10. wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Centrum.
  1. Przy oznaczaniu akt zespołu psychologiczno-pedagogicznego stosuje się ogólny symbol PP, a w przypadku spraw placówek opiekuńczo-wychowawczych także symbol tej placówki (np. PP/POW-1).

 

 

Rozdział IV

TRYB WYKONYWANIA KONTROLI WEWNETRZNEJ

 

§16.

  1. Kontrolę wewnętrzną w Centrum, a także w podległych placówkach opiekuńczo-wychowawczych sprawują: dyrektor, zastępca dyrektora. główny księgowy i kierownik zespołu administracyjno-gospodarczego.
  2. Kontrola wewnętrzna obejmuje w szczególności czynności polegające na:
  1. ustalaniu stanu faktycznego,
  2. badaniu zgodności podejmowanych działań z obowiązującymi przepisami,
  3. ustalaniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych,
  4. wskazywaniu sposobów i środków umożliwiających likwidację nieprawidłowości.

 

 

 

Rozdział V

POSTANOWIENIA KOŃCZOWE

 

§17.

  1. Projekt organizacji pracy Centrum na kolejny rok kalendarzowy dyrektor Centrum przedkłada do zatwierdzenia dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu.
  2. Dyrektor Centrum opracowuje także plan budżetu Placówki na kolejny rok kalendarzowy i przekazuje dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu, który potwierdza ujęcie zmian w planie finansowym na rok następny.

 

§18.

            Dyrektor Centrum ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu.

 

§19.

            W spawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie postanowienia Statutu Centrum oraz odpowiednie ustawy, przepisy wykonawcze do tych ustaw oraz inne obowiązujące akty prawne.

 

 

§20.

Zasady klasyfikowania akt powstałych w wyniku działalności Centrum oraz kategorie archiwalne i okresy ich przechowywania zawiera jednolity rzeczowy wykaz akt dla organów gmin i związków międzygminnych.

 

§21.

Regulamin Centrum oraz wszelkie zmiany w regulaminie podlegają uzgodnieniu z dyrektorem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Toruniu.

 

§22.

Integralną część regulaminu stanowi schemat organizacyjny Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Młody Las” w Toruniu.

 

§23.

Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia  uchwały Nr 519/13 Rady Miasta Torunia z 21  marca 2013r. w sprawie zmian w organizacji instytucjonalnej pieczy zastępczej na terenie Gminy Miasta Toruń, z mocą od 14 lutego 2013r.

 

 

 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 207
Utworzono dnia: 28.04.2021

Historia publikacji

  • 28.04.2021 14:02, Jacek Lewandowski
    Edycja strony: Regulamin Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych "Młody Las"
  • 28.04.2021 13:42, Jacek Lewandowski
    Dodanie strony: Regulamin Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych "Młody Las"